Traficul în mall-uri, la un nivel record în perioada sărbătorilor de Iarnă

Posted by

Un studiu recent realizat de Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, dezvăluie o creștere semnificativă a traficului în mall-uri în perioada sărbătorilor de iarnă, marcând o schimbare notabilă în comportamentul de consum al românilor.

Conform cercetării efectuate în decembrie 2023, traficul în centrele comerciale a înregistrat o creștere impresionantă de 17,3% față de anul precedent, cu 8 din 10 români alegând să își petreacă timpul în mall-uri în intervalul 20-31 decembrie 2023. Această tendință subliniază o preferință clară pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă în țară, în contrast cu anii anteriori când călătoriile și vacanțele erau la ordinea zilei, mai ales după ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19.

Georgian Drăghici, Director Comercial al Brand Management, explică acest fenomen prin mai mulți factori, printre care sfârșitul economiilor acumulate în perioada pandemiei și creșterea prețurilor, care au depășit ratele inflației. „Ne așteptam la o creștere de 10% a traficului în mall-uri, însă realitatea ne-a depășit așteptările”, afirmă Drăghici, subliniind schimbarea comportamentului consumatorilor în contextul actual economic.

Studiul mai arată că timpul petrecut de vizitatori în mall-uri a crescut cu 40% în decembrie 2023, ajungând la aproape 3 ore per vizită, comparativ cu media de 2 ore din restul anului. Acest lucru indică nu doar o disponibilitate mai mare de timp liber, ci și o tendință de a savura experiența shopping-ului în perioada sărbătorilor.

Interesant este și faptul că bărbații au fost cei care au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall-uri, menținând tendința ca bărbații să cheltuie, în medie, mai mult decât femeile. Suma cheltuită per vizită a crescut și ea cu 20%, ajungând la 362 lei pentru bărbați și 330 lei pentru femei.

În ceea ce privește preferințele de cumpărături, hainele, bijuteriile și parfumurile au fost la mare căutare, urmate îndeaproape de jucării și, surprinzător, de un interes crescut pentru produsele electronice și electrocasnice.

Acest studiu oferă o imagine de ansamblu asupra schimbărilor în comportamentul de consum al românilor în perioada sărbătorilor de iarnă, evidențiind o predilecție pentru petrecerea timpului în mall-uri și pentru cumpărăturile de sărbători, într-un context economic și social în continuă schimbare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *